top of page
Hovebilde Vespa.jpg
vespa logo.png

2024 modeller

Prima Vera 50 / 125

Primavera er italiensk og betyr vår. Denne modellen kom i 1967 og gav Vespa en ny vår. Den ble umiddelbart en suksess, og var i modellprogrammet frem til 1982. I 2013 ble den gjenfødt til nok en suksess. Primavera er førstevalget for mange. En svært drivstoffs effektiv motor med elektronisk innsprøytning gir kreftene som trengs. Bensintanken rommer 8 liter på både 50- og 125-kubikkeren og man har god rekkevidde på full tank.

Primavera 125.png
Primavera Disney Mickey Mouse Edition by Vespa 50.png
Primavera 125 Touring.png
Primavera 50 Color Vibe.png

Sprint 50 / 125

Sprint er en innovativ sportstlig scooter som får oppmerksomhet uansett hvor den ferdes. Tøffe sportslige felger, sporslig linjeføring og dekor, passer perfekt for den aktive. Den moderne motoren er bensingjerrig og tar deg derfor svært rimelig fra A til B. Alle lys er LED noe som gir god belysning både foran og bak. Som til alle Vespa modeller er det et stort utvalg av tilbehør som tilfører både komfort og design. Du får også Sprint i 150cc og 125cc.

Sprint 50 S.png

GTS 300 / 125 / Super 125

GTS 125.png
GTS Super 125 Sport.png
GTS Super 125 Tech.png

Motorene i Vespa GTS-familien er kalibrert for å sikre en jevn, lydløs og responsiv opplevelse. 125cc i-get bruker RISS (Regulator Inverter Start & Stop System), noe som gir en rolig start.

Med nye fulle LED-lys er Vespa GTS mer forførende enn noen gang. Det er også et nytt LED-baklys som kombineres med kjørelysene for å vise frem scooterens karakteristiske design og øke sikten i mørke.

Det er lagt ned et nitidig arbeid med å perfeksjonere styredimensjonene, grepet og plasseringen av de ulike knappene. Helt fra det øyeblikket du slår den på, vil du føle den forbedrede flyten og reaksjonsevnen, delvis på grunn av det nøkkelløse systemet som erstatter den klassiske tenningen. Og med den nye 3-tommers analoge LCD-skjermen har du forenklet tilgang til alle viktige data.

Vespa GTS har mye å tilby, for eksempel en ekstern seteåpner, Vespa MIA-appen for å koble sammen smarttelefonen og scooteren, og den hendige Bike Finder slik at du kan finne sykkelen din på en overfylt parkeringsplass. Når det gjelder komfort og stabilitet, gir ny fjæring og et redesignet sete en mer komfortabel opplevelse for både fører og passasjer.

GTS 300 med dens 278cc HPE er en av de beste motorene som noen gang er installert på en Vespa, og forvandler selv det mest banale ærend til et underholdende eventyr.

GTV 300

Vespa 300 GTV kommer i en nydelig lakktuførelse, med LED- belysning og en liten kåpe på styret. Motoren leverer 24 HK og sikrer et godt skyv i og utenfor byen. Vespaer er like praktsiske som de er kule, og lasterommet under setet holder greiene dine tørre og fine. GTV er også utstyrt med digitalt instrument, nøkkelfri start og USB port. Vespa 300 GTV har 12 tommers hjul, og det funker veldig bra i byen og tåler godt langturer i inn- og utland. Du finner neppe noe som er like festlig å kjøre med til og fra jobb!

GTV 300.png

Prima Vera Picknic

Primavera 50 kommer i flere utførelser. Pic Nic har en mer landlig stil, med avtagbar kjølebag bak, og vanntett teppe foran. Perfekt for piknik rett og slett. Primavera Touring 50 kommer med stativ både foran og bak slik at man kan få plass til bagasje. Den har også en liten vindskjerm som øker komforten. Du får også Primavera i 150cc og 125cc.

VESPA PIC NIC 50.png

Electtrica

Når det gjelder italiensk design og eleganse på to hjul, har Vespa i årevis vært synonymt med gatens aristokrati. Med lanseringen av Vespa Elettrica, er det klart at fremtidens ikoniske scootere også vil ha et elektrisk hjerte. Dette er en markant overgang fra tradisjonelle forbrenningsmotorer til et mer miljøvennlig alternativ, uten at det går på bekostning av stilen og kjøregleden som gjør en Vespa så spesiell. Dreiemomentet på 200 Nm sikrer at akselerasjonen er dynamisk og responsiv, perfekt for bykjøring hvor rask start fra lyskryss ofte er nødvendig, sier en av ingeniørene. Den silkeglatte kjøringen og fraværet av motorstøy gir en helt ny opplevelse av mobilitet på to hjul.

Vespa Elettrica L1 (45km).png

946 125 Dragon

THE DRAGON'S POWER

Denne herligheten er tilgjengelig i et begrenset antall. 1888-nummererte av disse blir produsert og de vil garantert bli samleobjekt. Vespa 946 Dragon er en hyllest til det majestetiske, mektige dyret den er oppkalt etter og månekalenderen. Hver eneste av disse blir laget for hånd i Italia. Motorstørrelsen er 125 cc.

dragon.png
bottom of page