

2025 modeller
RS 660 / RS660 Factory
Dette er italiensk linjeføring på sitt beste! I utviklingen av den nye 660-motoren som står i RS 660 og dens modellbrødre, har Aprilia på mange måter tatt utgangspunkt i fremre halvpart av RSV4 1100-motoren. Motoren skal ha gode pusteegenskaper og være en bærende del av aluminiumsrammen, og tørrvekten er ikke mer enn 168,7 kg. En seksakset IMU styrer elektronikkpakken som inneholder antispinn, krengningssensitiv ABS, fem kjøremoduser, kvikkskifter, wheelie-kontroll og motorbrems. Faktisk er cruisekontroll også med som standard. Komponentnivået ellers er gjennomgående høyt, med blant annet bremsekalipere fra Brembo og støtdemper fra Kayaba. Kan leveres som A2.

RS 660
Fra kr: 189.900,-
Factory kr: 210.900,-
Tuono er italiensk og betyr «torden». Tuono 660 hører hjemme i nakensegmentet, men fremstår på mange måter som en hybrid med en minimalistisk kåpeseksjon som gir sykkelen et litt større bruksområde. Tuono 660 har nydelig styregeometri og en oppreist kjørestilling som sammen gir svært høy «fun factor». Aprilia er raske til å ta i bruk ny og effektiv teknologi, og det bidrar til både sikkerhet og kjøreglede. Her snakker vi om blant annet fem kjøremodus, hvorav to er for banekjøring. Factory-utgavene har fem ekstra HK og veier et par kilo mindre.

Tuono 660 Factory
Tuono 660
Fra kr: 202.900,-
Tuareg 660 / Rally
Aprilia har kastet seg inn i adventure-konkurransen i mellomklassen. Fronten er kanskje det mest spesielle, med en frekk LED-lykt som gir særpreg. 18 liters tank betyr en rekkevidde på opp mot 400 km. Tuareg 660 har mye elektronikk. Vi snakker tre forhåndsinnstilte kjøremodus (Off-Road, Urban og Explore), og en som kan defineres selv. Antispinn kan justeres etter førerens ønske, selv mens du kjører. ABS kan deaktiveres helt eller bare på bakre hjul. Sykkelen har cruisekontroll og en 5” TFT-skjerm. Vekten er på 204 kg fulltanket. Kayaba-forgaffelen er fullt justerbar med hele 240 mm vandringsvei. 21” hjul foran og 18” bak. Kan leveres med kvikkskifter. Denne kommer også i en Rally utgave.

Tuareg 660

Tuareg 660 Rally
Fra kr: 188.900,-
Factory kr: 201.900,-
Klar ferdig gå! A2-nyheten RS 457 kombinerer det anerkjente RS-kornet og en 46 HK-twinsylinder i en perfekt blanding av kraft og letthet. Resultatet er ren kjøreglede på en drømmesykkel som tar førerens ferdigheter til et annet nivå, enten det er på veien eller på banen. Sykkelen har et så unikt design at den virker håndtegnet. Frontlykten i LED har den karakteristiske lysstilen til den siste Aprilia-generasjonen, komplett med integrerte blinklys. Instrumenteringen bruker et effektivt 5-tommers TFT-fargeinstrument mens styrekontrollene er bakgrunnsbelyst. Vekt og kraft har aldri hatt et bedre forhold. Med enkle ord: det beste kraft-til-vekt-forholdet i A2-segmentet.

RS 457
RS 457
Fra kr: 118.900,-
SX 125
Her får du en luftig og råtøff supermotard som står seg i enhver forsamling. Med brede asfaltdekk, grov alu-ramme og motor som virkelig har draget, holder SX følge med hele gjengen. I svingene byr den på topp kjøreegenskaper. Du sitter oppreist og avslappet, med følelsen av å ha millimeterkontakt med asfalten. Kommer også i RX-utgave med grove knastedekk og 25 mm høyere sete. SX har 17-toms hjul foran og bak, mens RX har 21” foran og 18” bak.

SX 125
Fra kr: 68.900,-

RX 125
Her får du en luftig og råtøff supermotard som står seg i enhver forsamling. Med brede asfaltdekk, grov alu-ramme og motor som virkelig har draget, holder SX følge med hele gjengen. I svingene byr den på topp kjøreegenskaper. Du sitter oppreist og avslappet, med følelsen av å ha millimeterkontakt med asfalten. Kommer også i RX-utgave med grove knastedekk og 25 mm høyere sete. SX har 17-toms hjul foran og bak, mens RX har 21” foran og 18” bak.
Fra kr: 67.900,-
RX 125
SR GT 125
Oppdag ekte kjøreglede med nye Aprilia SR GT 125 MY25 – scooteren som kombinerer sporty design med eventyrlyst og hverdagspraktisk ytelse.
Med en kraftig og effektiv Euro 5+ motor, oppdatert instrumentering og friske, nye farger, er SR GT skapt for deg som ønsker å gjøre mer ut av hver tur. Dette er ikke bare en scooter for byens gater, men en ekte følgesvenn for deg som vil videre – ut på landeveiene og inn i eventyret.
Takket være langslående fjæring og en aktiv kjørestilling, leverer SR GT en dynamisk og komfortabel kjøreopplevelse, enten du suser gjennom byens travle gater eller tar en spontan avstikker på ukjente veier.
Aprilia SR GT 125 MY25 – fordi hverdagens transport fortjener å være litt mer spennende.

SR GT
Fra kr: 67.900,-
RSV4 1100 / Factory
Her snakker vi ekstreme saker. V4-en på 1099 cc yter 217 hk og 125 Nm og veier 202 kg ferdig tanket. Aprilia er alltid tidlig ute med bruk av ny teknologi, og det bidrar til at det blir ekstra morsomt å kjøre RSV4. Når lydbildet i tillegg er så maskulint som det er her, ja da er det rett og slett bare en fryd å seile rundt på denne image-pumpa som får alle andre merker til å virke sedate og kjedelige! Aprilia RSV4 er et begrep i racingmiljøet og blant tøffingene i gata. Denne sykkelen kjøres av førere som er glad i italienske kjøreegenskaper, brutale effektkurver og komponenter fra øverste hylle. Om RSV 4 1100 er ekstrem er Factory-utgavene enda vassere. Disse modellene er fullstappet med alt det mest kjøreforbedrende utstyr man kan oppdrive.

RSV4
TUONO V4 / Factory
Dette er i realiteten en superbike som brøler nådeløst hver gang du går på gassen. En av gatas verste ramper har et motorvolum på 1077 cc, 173 hk og 121 Nm. Den har en styregeometri og et ergonomisk førermiljø som slår alt. Klassens bredeste og herligste styre bidrar til at Tuono får høy fun-factor. Kvikkskifteren og blipperen fungerer sømløst hos Aprilia, og du må virkelig bruke hodet for ikke å utsette førerkortet ditt for stor risiko. Factory-utgavene er spekket med superkomponenter og serverer føreren alt som forventetes av et slikt mesterstykke.
